|
OGÓLNOPOLSKI DZIEŃ GŁOŚNEGO CZYTANIA 30 września 2019 r. |
|
||
|
||||
W dniu 30 września 2019r. w naszej szkole miało miejsce wydarzenie z okazji Ogólnopolskiego Dnia Głośnego Czytania w ramach II edycji konkursu edukacyjnego „Szkolne Przygody Gangu Słodziaków”. Jest to święto, którego głównymi adresatami są dzieci. Czytanie na głos stymuluje ich rozwój, wzbogaca słownictwo i pobudza wyobraźnię. Data 29 września odnosi się do urodzin Janiny Porazińskiej, autorki książek dla dzieci i młodzieży. Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania był w naszej szkole okazją do zorganizowania spotkania promującego czytanie i rozbudzanie u najmłodszych prawdziwej pasji czytania. Tegoroczny Dzień Głośnego Czytania zawierał także elementy edukacji ekologicznej wplecione w scenariusz lekcji. Na to wydarzenie przygotowane przez uczniów klasy II i III zostali zaproszeni również uczniowie klasy I oraz oddziału przedszkolnego. Drużyny gospodarzy zasiadły przy stolikach do rozwiązywania krzyżówek- I zadania, w otoczeniu przepięknej scenerii leśnej polany i jesiennego lasu. Czytane na głos hasła bardzo chętnie rozwiązywali najmłodsi uczestnicy spotkania. Do drugiego zadania wprowadziła ich pani Kasia –zaproszona ogrodniczka, która opowiedziała jak powstaje próchnica i w przygotowanym plastikowym kubku po lodach pokazała, co po kolei włożyć do kubka, aby posadzić drzewko. Obydwie drużyny musiały odpowiednio ułożyć w swoich kubkach przygotowane materiały i posadzić maleńkie sadzonki świerków. Trzecim zadaniem było zrobienie dębu z dużej torby papierowej i przygotowanych materiałów. Po właściwym wykonaniu każdego zadania drużyny otrzymywały jedną literkę. Z otrzymanych literek ułożyły hasło „LAS”. W dalszej części p. Dyrektor przeczytała opowiadanie „Królestwo”. Wszyscy słuchali z zaciekawieniem i nie mieli problemu z odpowiadaniem na pytania dotyczące wysłuchanego tekstu. Teraz wszystkie klasy zostały zaproszone do zrobienia swoich małych królestw leśnych wykorzystują do tego zgromadzone materiały. Po trudach zajęć wreszcie można się było pobawić zrobionymi postaciami z opowiadania. Na koniec odpady, jakie pozostały po zajęciach dzieci posegregowały do odpowiednich worków żółtego, niebieskiego i brązowego, doskonale wiedząc, co powinno się znaleźć w każdym z nich. Dzieci wspaniale się bawiły i jednocześnie wiele się nauczyły. Widać było ogromne zaangażowanie podczas pracy i wielkie zaciekawienie młodszych kolegów. To był bardzo udany dzień.
|
Kliknij zdjęcie, aby powiększyć widok.